شومیز یقه دلبری
میزان پارچه: یک متر و نیم با عرض cm150
الگو و برش: از الگوی پایه با آزادی دلخواه استفاده می‌کنیم. اگر بخواهیم بدون اینکه شومیز زیاد گشاد شود و زیر برش چین یا پیلی بخورد، از پنس سرشانه استفاده کرده، پنس سرشانه را می‌بندیم و به زیر حلقه انتقال می‌دهیم. در این رابطه می توانید با استفاده از مجموعه فیلم آموزش خیاطی سیما عمرانی میزان مهارت خود را بالا ببرید.

سرشانه پشت و جلو را بهم وصل می‌کنیم بطوری که در گوشه گردن مماس و از طرف حلقه ۱ تا cm5/1 سرشانه روی هم قرار بگیرد.
از گوشه گردن جلو cm4 تا ۶ روی هلال یقه پائین آمده و هلال به کارور در حلقه وصل می‌کنیم. (شکل۱)
از گودی یقه پشت cmتا۸ پائین رفته، موازی با سینه و کارور به حلقه پشت وصل می‌کنیم (شکل۱)


خطوط طراحی شده را برش زده و از الگوی جلو و پشت جدا می‌کنیم. (شکل۳) بدست می‌آید.در ضمن علاوه بر مجموعه دی وی د ی ایشان می توانید از مجموعه کتاب آموزش خیاطی خانم عمرانی نیز در این زمینه استفاده نمایید.
اگر بخواهیم زیر برش در قسمت جلو چین یا پیلی بخورد طوری که قسمت پائین لباس گشاد نشود، ادامه پنس سرشانه را در شکل (۲) برش می‌زنیم و پنس زیر حلقه را می‌بندیم. فضای ایجاد شده در شکل (۲) برای چین یا پیلی می‌باشد. مانند شکل (۲) سجاف را طراحی کرده و روی کاغذ دیگر رولت کرده و برش می زنیم. مانند شکل الگوها را روی پارچه برش می‌زنیم.
دوخت: سجاف را لایه چسبانده به جلو بالاتنه می‌دوزیم. خط برش شکل (۲) را با چین یا پیلی اندازه طبیعی خود می‌کنیم. برش شکل (۲) و برش شکل (۴) باید بین دو لایه شکل (۳) در سرجای خود دوخته شوند.

اموزش خیاطی خانم عمرانی سیمای خانواده , فیلم آموزش خیاطی خانم عمرانی در سیمای خانواده , , کتاب خیاطی سیما عمرانی

متد گرلاوین , آموزش خیاطی آقای راوندی